Tukaj pojasnjujemo kaj je optimizacija spletnih strani (za Google), kakšno korist lahko imajo podjetja od uspešne in učinkovite optimizacije strani in koliko optimizacija stane v povprečju – s čimer pa si lahko sami izračunate ali se vam splača naročiti optimizacijo spletne strani.

Kaj je optimizacija spletnih strani?

Kaj je optimizacija spletnih straniOptimizacija spletne strani je postopek, ki internetni strani pomaga do večje spletne vidnosti v spletnih iskalnikih. Ker je največji in najbolj uporabljan spletni iskalnik Google, se v največ primerih izraz optimizacija spletne strani uporablja za izboljševanje vidnosti spletne strani na iskalniku Google.

Večjo vidnost spletne strani v iskalniku Google, na naraven način – na kar se nanaša izraz optimiziranje spletnih strani – dosegamo tako, da smo z našo spletno stranjo, vedno višje v iskalniku Google, na ključne besede, ki jih vtipka, večje število ljudi (tako imenovane generične ključne besede), obenem pa večjo vidnost spletne strani dosegamo, če imamo na svoji strani, napisane vsebine tudi na dolgorepe, tako imenovane long tail, besedne zveze, pri čemer pa je predvsem pomembno, da je naša vsebina uporabna, saj preko dolgorepih besednih zvez, spletni uporabniki iščejo bolj natančne informacije, kot preko generičnih besed.

Za optimizacijo spletne strani se v tujini uporablja izraz SEO (search engine optimization), SEO industrija pa se danes razvija tako hitro, da na spletu obstajajo celotne skupnosti in spletni portali namenjeni izključno optimizaciji spletnih strani.

Zakaj toliko ljudi zanima optimizacija spletnih strani?

Spletna optimizacija je popularna zato, ker omogoča pridobivanje kupcev in novih poslov preko internetne strani, brez, da bi za to morali plačevati za oglaševalske kampanje, čeprav je pri optimizaciji spletnih strani vseeno treba vedeti, da zahteva redno delo, veliko učenja, testiranja – tako, da je strošek za SEO optimizacijo, v primerjavi s plačljivim oglaševanjem, včasih vprašljiv.

Zraven tega je na spletni strani optimizacijske učinke opaziti šele skozi čas, medtem, ko plačljivo oglaševanje takoj pripelje na naše spletne strani, nove obiskovalce.

Koliko stane in kakšen je cenik spletne optimizacije?

Optimizacija spletnih strani ponavadi zajema strošek tako imenovane onsite seo optimizacije (popravkov na sami spletni strani, z namenom, da je le ta bolj “berljiva in razumljiva” spletnim pajkom, ter stroške tako imenova offsite seo optimizacije, ki pa je povezana z gradnjo povratnih povezav na našo spletno stran. Od njihove količine in njihove kakovosti je odvisna pozicija naše spletne strani v iskalniku Google, na točno določeno, izbrano ključno besedno zvezo.

Kako optimizirati spletno stran?

Onsite seo

Iz vidika on site seo optimiziranja spletne strani, velja, da moramo spletne vsebine na vsaki izmed podstrani na naši internetni strani, pisati po točno določenih pravilih, ki jih diktirajo spletni iskalci, ki uvrščajo na  podlagi tega kar upoštevamo pri pripravi spletnih vsebin:

  • naslove spletnih vsebin moramo označiti z H1
  • prvi odstavek spletne vsebine začnemo z izbrano ključno besedno zvezo na katero pripravljamo vsebino
  • slike v spletni vsebini označimo z alt oznako ključne besede
  • notranje povezave naredimo na nam pomembne, sorodne vsebine, ki še dodatno ponujajo informacije našim spletnim obiskovalcem
  • v vsebinah delamo tudi zunanje povezave z namenom, da našo spletno stran, povezujemo v pravi soseščini z tematsko sorodnimi spletnimi stranmi
  • meta naslov začnemo z uporabo izbrane besedne zveze

Offsite seo

K offsite seo aktivnostim štejemo vse aktivnosti, ki nam pomagajo pridobiti povratne povezave (iz drugih spletnih strani) na našo spletno stran.

Pri tem je pomembno, da poskušamo pridobiti povratne povezave, ki prihajajo iz nam, tematsko sorodnih spletnih strani in, da pri svojem delu ne uporabljamo, prepovedanih metod za gradnjo povratnih povezav (black hat seo).

Med najbolj priljubljenimi metodami za pridobivanje povratnih povezav, so:

  • komentiranje na blogih drugih spletnih strani
  • udeležba v forumih
  • gostovanje naših prispevkov na drugih spletnih straneh
  • deljenje naših vsebin na socialnih omrežjih, ipd….

Če vas še podrobneje zanima kaj je optimizacija spletnih strani, vas vabimo, da spremljate naš blog, na katerem redno delimo nasvete v zvezi z optimiziranjem spletnih strani.